Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slunce na 1. stupni ZŠ
VÁŇOVÁ, Aneta
Má diplomová práce se zabývá problematikou Slunce. První část práce je věnována hvězdám, vzniku Slunce, vývoji a budoucnosti, stavbě Slunce, aktivitám Slunce, pohybu, jeho vlivu na planetu Zemi, dále magnetickému poli Slunce, zkoumání Slunce a sluneční mytologii. V neposlední řadě je zde stručně rozebráno RVP ZV a ŠVP vybraných škol. Druhá část práce je věnována výzkumu znalostí žáků, odučení mé vzorové hodiny, zhodnocení vstupních a výstupních dotazníků a porovnání výsledků mezi sebou.
Úroveň znalostí žáků základní školy v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč
PEŠTÁLOVÁ, Nela
Ochrana člověka za mimořádných událostí je jedno z témat, kterému se dnes opět dostává větší pozornosti a jeho výuka se intenzivně podporuje. Velkou zásluhu na tom má Hasičský záchranný sbor České republiky, který v rámci přípravy obyvatelstva vytváří řadu aktivit. Mimo jiné se podílí například na tvorbě naučných knih, brožur, videí a pracovnách listů pro školy. V současné době probíhá výuka a vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva ve dvou rovinách. První se zabývá vzděláváním odborníků a ta druhá výchovou a vzděláváním obyvatelstva. V případě vzdělávání již zmiňovaného obyvatelstva je nutné začít vštěpovat základní pravidla už dětem v mateřských školách. Oblast ochrany člověka za mimořádných událostí se proto stala součástí rámcových vzdělávacích programů jak pro předškolní, tak i základní a střední vzdělání. Teoretická část bakalářské práce se zabývá právě tématikou ochrany obyvatelstva ve vzdělávacích plánech na základních školách. Cílem vzdělávání žáků je osvojit si informace důležité pro ochranu životů, zdraví, majetku a životního prostředí při předcházení mimořádným událostem nebo jejich případném vzniku. Velkou kapitolu tvoří materiály pro výuku, které jsou volně ke stažení na stránkách Hasičského záchranného sboru České republiky. Zmíněny jsou zde i tísňové linky, které v případě vzniku mimořádné události hrají důležitou roli. Kvůli dnes stále častějšímu cestování byly do práce zařazeny i tísňové linky v zahraničí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků 8. tříd základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč. Následně porovnat znalosti žáků, kteří bydlí a zároveň dochází do školy v zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Dukovany a žáků, kteří bydlí a dochází do školy mimo zónu havarijního plánování jaderné elektrárny. Pomocí dotazníkové šetření a metod matematické a deskriptivní statistiky bylo zjištěno, že Znalosti žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí na území okresu Třebíč, dosahují alespoň 70 % a také, že "Znalosti žáků základních škol v zóně havarijního plánování nejsou statisticky významně vyšší než znalosti žáků, kteří dochází do školy mimo zónu havarijního plánování." Přínosem této práce je získaný ucelený přehled o výuce Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách. Dále by práce mohla posloužit jako námět budoucích diplomových či bakalářských prací s možností zaměřit výzkumnou část na jiné území republiky.
Možnosti implementace tématiky opylovačů do učiva ZŠ
MAŠKOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá obsahem učiva tématiky "opylovači", především možností implementace ve výuce na základní škole. Rešeršní část se věnuje opylování, významu opylovačů, ukotvení tématiky v Rámcově vzdělávacím programu, a především analýze řad učebnic přírodovědy a přírodopisu pro základní školy z hlediska tématu opylovači. K získání potřebných dat byly v metodické části vytvořeny didaktické testy a výukový projekt pro žáky 4. a 6. ročníků základních škol. Na základě získaných poznatků byl vyřčen závěr ohledně možného zařazení tématiky do výuky na základní škole.
Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci
BERKOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem "Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci" se zabývá koordinovanou rehabilitací a spoluprací v multidisciplinárním týmu. Cílem práce je zjistit informovanost učitelů středních škol o koordinované rehabilitaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zpracovává základní pojmy a legislativní náležitosti, které s koordinovanou rehabilitací souvisí. Jsou zde popsány jednotlivé složky koordinované rehabilitace se zaměřením na složku pedagogicko-výchovnou. Nalezneme zde informace o práci v multidisciplinárním týmu v rámci pedagogického procesu. V praktické práci je popsána metodologie výzkumu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen rozhovor. Jednalo se o znalostní rozhovor, který obsahoval 20 otázek. Rozhovory byly realizovány se třemi učiteli středních zdravotnických škol. Zjištěné informace byly zpracovány tematickou analýzou. Z výsledku bylo zjištěno, že učitelé znají koordinovanou rehabilitaci, i přes její absenci v rámcově vzdělávacím programu. Dále bylo zjištěno, že učitelé nepracují v multidisciplinárním týmu.
Přístup pedagogů mateřských škol k dětem s odkladem školní docházky
Petrů, Jana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřila na přístup pedagogů mateřských škol k dětem s odkladem školní docházky. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se hlouběji věnuje vymezení školní zralosti a připravenosti, které jsou základem pro zjištění obtíží dítěte s odkladem školní docházky. Dále popisuji současnou situaci v ČR - definuji současné pojetí mateřské školy, věnuji se povinné školní docházce a možnosti odkladu povinné školní docházky. V poslední kapitole teoretické části se věnuji přístupu pedagoga a v podkapitolách vymezuji činnosti a vlivy, které jeho způsob práce ovlivňují. V praktické části jsem metodou sněhové koule oslovila několik pedagožek mateřských škol. Z oslovených učitelek se průzkumu účastnilo 11 pedagožek z Prahy a Plzeňského kraje. Na základě dotazníkového šetření, zaměřeného na jednotlivé děti s OŠD, byly následně upraveny otázky pro hlavní výzkumnou metodu - rozhovor. Pomocí tematické analýzy byly vysledovány různé přístupy, které učitelé zaujímají k: organizačním formám práce, spolupráci s rodiči, spolupráci s odborníky, dokumentům mateřské školy, současnému pohledu na odklad školní docházky v ČR.
Botanická zahrada v Teplicích jako místo pro výuku na II.stupni ZŠ
Svobodová, Simona ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití botanické zahrady v Teplicích k výuce přírodopisu - konkrétně botaniky na II. stupni ZŠ. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první části se zabývám zmapováním botanických zahrad v ČR se zaměřením na botanickou zahradu v Teplicích. V druhé části se zabývám zařazením botaniky do Rámcového vzdělávacího programu a následně jejím zahrnutím ve školním vzdělávacím programu, konkrétně ZŠ Litvínov - Hamr. Součástí druhé části jsou teoretické informace k tvorbě pracovních listů a vysvětlení výukové metody - exkurze. V druhé části se ještě zmiňuji teoreticky o pěstování rostlin na školním pozemku. Ve třetí částí je vlastní tvorba pracovních listů. Pracovní listy byly vytvořeny spolu s výstupy během exkurze a po exkurzi (spolu s výsledky). Po různých diskusích s učiteli vznikly pracovní listy s konkrétní výukovou tématikou botaniky. Celkem vzniklo 9 pracovních listů spolu s výstupy. Žáci vyplňovali pracovní listy během exkurze a po exkurzi, k pracovním listům vznikl žákovský dotazník. KLÍČOVÁ SLOVA botanická zahrada, rámcově vzdělávací program, školní vzdělávací program, pracovní listy, exkurze
Výuka psychologie na středních školách a její vliv na osobnost studenta
MAREŠOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na výuku psychologie na středních školách a klade si za cíl blíže seznámit a specifikovat výuku psychologie, s níž se student setkává na střední škole, zejména na všeobecně vzdělávacích gymnáziích. Práce popisuje rámcově vzdělávací program a jeho přínos a úlohu ve vzdělávání, metody a formy výuky a další aspekty didaktické transformace obsahu v kontextu výuky psychologie. Cíl výuky psychologie je představen v podobě klíčových kompetencí a psychologické gramotnosti a otevírá otázku rozvoje osobnosti v rámci výuky psychologie. Praktická část obsahuje sebereflexi a retrospekci autorky práce vztahující se k výuce psychologie na střední škole a její porovnání s výukou psychologie na vysoké škole. Dále dotazníkové šetření mapující pohled vyučují a studentů na výuku psychologie na Gymnáziu ve Strakonicích.
Využití programu Filozofie pro děti ve výuce žáků ve věku 12 - 14 let
BRAUNOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na popis současného stavu českého školství. V první řadě představuje cíle a pojetí základního vzdělávání v České republice a přibližuje požadavky rámcově vzdělávacích programů. Blíže popisuje důležitost klíčových kompetencí a cíle vzdělávacího oboru Výchova k občanství. V další části pak diplomová práce představuje program Filozofie pro děti, jehož principy do značné míry korespondují s cíli základního vzdělávání, a z toho důvodu se jeví jako vhodný nástroj pro výchovu a vzdělávání žáků. Empirická část pak nabídne konkrétní model výuky vystavěný na základech Filozofie pro děti a posoudí jeho vhodnost při naplňování cílů vzdělávacího oboru Výchova k občanství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.